TARGETonline
  • Cover story
  • Trends
  • Leaders
  • Stauts
 
 
Traieste business
 
Membri
Utilizator:
 
Parola:
 
 
 
cursuri valutare
EUROscadere 3.5218 RON
USDscadere 2.7488 RON
din data de 28 Mai 2006
indici bursieri
ZFurcare 4639.48
BETurcare 6865.22
RASDAQurcare 1726.21
din data de 28 Mai 2006
TARGETonline
TARGETonline
 
PubliMedia
>
TARGET » Auto » Bikerii de business
 
 
 

Bikerii de business

Autor: Andreea Paun | Data: 28 Mai 2006
 
Bogdan Naumovici
Bogdan Naumovici
 
Cu cat au salariul mai mare cu atat isi cumpara jucarii mai scumpe, iar capriciile executivilor cresc proportional cu avansul pe scara ierarhica. Nici unul nu face rabat de la imagine si cai-putere.
 
Cand esti pe doua roti parca si business-ul merge ca pe roate. "Merge mai rotund", cum spun managerii autohtoni pasionati de motociclete. Fie ca e vorba de personaje din industria asigurarilor pasionate de viteza - Cristian Fugaciu, seful Marsh Romania, sau Mihnea Tobescu, seful AIG -, fie ca e vorba de un publicitar innebunit dupa Harley - Bogdan Naumovici, creativul de la Leo Burnett, toti vor "multi cai" si o imagine aventuroasa demna de Road 66.

Iar motocicletele iti ofera de toate: aura de legenda cand te urci pe un Harley-Davidson, acceleratie exponentiala dintr-un motor de Honda si adrenalina din veleitatile pentru viraje ale unei Yamaha. Cu adevarat curios este faptul ca in loc sa ii distraga de la business, distractiile cu pricina ii tin pe oamenii de afaceri "in priza": cu trendurile, cu tehnologia si pot fi chiar foarte practice.

Cristian Fugaciu
"Imi placea sa fiu nervos"

Relaxat? Nici vorba. Poti sa fii oricat de calm - cand te urci pe ea te enervezi tare, spune Cristian Fugaciu despre motocicleta sa de viteza. Manager al Marsh pentru Romania, Fugaciu vede riscuri peste tot: in asigurari, ca doar e sef la cel mai mare broker de asigurari din lume, dar si in motociclism. De motociclete e pasionat tare, dar a tras o sperietura cu rol de calmant in urma unui incident cu un Kawasaki ZXR 750, pe care l-a avut vreme de doi ani. "Atunci mi-am accidentat si geaca de motor, care are acum cateva gauri in locurile unde s-a produs frecarea", marturiseste Fugaciu.

Are carnet de sase ani, dar experienta in kilometri - mai putina - doar cateva sute. "Nu e genul de distractie care sa te linisteasca, cand te gandesti ca riscul este destul de mare si nu ai deloc siguranta", explica el. Cristian Fugaciu, 32 ani, porneste motorul favoritei Yamaha MT 01 (aflata pe lista de cumparaturi, dupa un ATV) si spune invariabil: "sunetul...sunetul acesta nu se compara cu nimic".

Motocicleta este destul de grea, nu foarte usor de condus, cu un aspect agresiv. "Nu e un motor de viteza, ci mai mult de strada, dar are veleitati sportive", afirma Fugaciu. Cu fosta lui motocicleta, adica Kawasaki-ul de 750 cmc, a atins 140 km/h din cei 250 disponibili, dar si-a dat seama ca vine o varsta cand "trebuie sa renunti la asa ceva". De aceea si-a vandut motorul, a lasat in garaj geaca de 150 de euro (cu protectii speciale la umeri si la coate) si acum se reorienteaza. "Imi placea sa fiu nervos, dar acum mi-as lua mai intai un ATV, care nu e periculos, il poti lua si la munte si la mare. Dupa ATV mi-as cumpara aceasta Yamaha MT01, la 1.670 cmc care costa 19.000 de euro.

Este o varianta destul de inalta, ceea ce inseamna ca poti intra bine in viraje, pentru ca se preteaza. Are un cuplu mare si accelereaza puternic, deci poti sa pleci repede de pe loc", completeaza el.

Mihnea Tobescu
De ce sport si nu chopper

Le-am vazut cu totii cum pleaca de la semafor pe o singura roata, cu zgomot si in tromba. Ce e in spatele motocicletelor sport? Practic - multe capete intoarse, teoretic - experienta in pilotaj si sange rece din partea tipului de la ghidoane, spune Mihnea Tobescu, directorul general al AIG Romania si mare fan al motoarelor sport. "Am avut doua motociclete sport, dar le-am vandut pe rand pentru ca erau vechi, deci cam periculoase. Oricum, in maxim un an si jumatate imi iau una noua", marturiseste Tobescu.

"Mi-ar placea o Honda Fire Blade, pentru ca este o motocicleta usoara pentru puterea pe care o are. Chopper-ele precum Harley-Davidson au cam 300 kg, pe cand aceasta Honda are 173 de kg, iar atunci cand are lichide, adica benzina si lichid de frana, ajunge abia la 205 kg", explica el.

Directorul uneia dintre cele mai mari companii de asigurari din Romania a avut o Kawasaki ZXR de 750 cmc si o Yamaha R1. "Am vandut Kawasaki-ul pentru ca am cazut cu ea si nu am mai vrut sa o repar, m-am gandit ca aduce ghinion, iar dupa aceea mi-am luat Yamaha. Pe aceasta am vandut-o pentru ca mi s-a oferit un pret foarte bun: am cumparat-o cu 6.000 de dolari si dupa un an am reusit sa o vand cu 6.500 de dolari".

Costurile de intretinere nu sunt foarte mari, dupa cum spune Tobescu: in jur de 100-200 de euro pe luna - benzina si diverse operatiuni, in care intra: sa verifici nivelul uleiului si sa il completezi, apoi sa verifici nivelul lichidiului de frana - cam de fiecare data cand pleci la drum, sa ungi lantul cu un spray special o data la cateva sute de km. "Revizia periodica, care mai costa si ea ceva, dar in general nu m-a costat mai mult de 200 de euro lunar", spune seful AIG.

"Mie imi plac mult motocicletele japoneze, sunt fiabile, facute de roboti si merg ceas. Motocicleta ma atrage, desi este foarte puternica. Oricum nu cred ca sunt foarte multi piloti acum in Romania care pot folosi toti cei 172 CP ai Fireblade-ului."

Tobescu spune ca la toate motocicletele moderne il impresioneaza acceleratia, pentru ca in 3-4 secunde ajung la 100 km, chiar in comparatie cu cele mai sport masini, ca Porsche, Lamborghini sau Ferrari, care ajung la 100 de km in 4-5 secunde. "Necunoscatorii ar spune ca "ce mare lucru o secunda", dar pe motocicleta o simti exponential, nu linear, pentru ca acceleratia este variatia vitezei", explica matematic Tobescu, care a terminat Automatica.

Totusi, mersul cu motocicleta in Romania este foarte periculos, deoarece conducatorii auto te provoaca la intreceri si te sicaneaza, povesteste el.

Bogdan Naumovici
Cu legenda in Vama

Scump, dom?le, scump! Dincolo era mai ieftin. Dar motocicleta, cat e motocicleta? 20.000 de euro, raspunde Bogdan Naumovici, caci despre el vorbim. Creierul din spatele clipurilor "Casa de nebuni" sau "Star Wars" (cel cu "maimuta turbata la gratii"), adica directorul de creatie al Leo Burnett Romania este mare fan motor, si nu orice motor. Harley! Ce, mai exista alte motociclete?! Exista Harley-Davidson si restul lumii, rade zgomotos Naumovici.

"Ei, de fapt, eu nu mi-am luat motor, ci un brand. Sunt indragostit de branduri si ce altceva puteam sa imi iau? O legenda!", spune el. "Harley are puterea de a aduce niste oameni impreuna, nicio alta motocicleta nu are chestia asta: imediat dupa ce mi-am luat motorul, m-au racolat cei de la Harley Owners Group, grupul international al celor care au aceasta motocicleta.

In HOG, te bati cu ceilalti pe numerele de inmatriculare, te intalnesti cu alti motociclisti in fata la OMV Baneasa si pleci in tromba spre munte. Din cate stiu eu, nu exista cluburi de Yamahaioti, Hondateni sau Kawasakisti."
Naumovici are un Touring Road King Classic si il descrie ca fiind un varf de serie, cu nichel in nestire si cauciucuri spitate, coburi in spate si multe alte dotari exclusiviste.

Creativul de la Leo Burnett confirma mania posesorilor de a-si personaliza motocicletele. "As schimba manerele, care sunt din cauciuc, si as pune altele din metal." Pana atunci, insa, abia asteapta sa isi ia carnet si sa se duca cu "legenda" in Vama Veche. "Pai unde altfel decat in Vama" Crezi ca Harley-ul se potriveste vara la Mamaia?? Andreea.Paun@TARGETonline.ro
 
 Print  e-mail RSS feed  RSS feed